Pohony s nábojovým motorem obecně

Systémy s nábojovým motorem se těší velké oblibě pro svoji cenovou dostupnost. Jedná se o nejednodušší řešení elektrokola. Na rozdíl od středových motorů je řídící jednotka uložena vždy mimo motor. To usnadňuje možnosti opravy. Téměř na všechny nábojové motory lze požít takzvanou univerzální řídící jednotku. Není tedy třeba se ohlížet na dostupnost dílů od daného výrobce elektrokola. Podmínkou je dodržení kompatibility řídící jednotka – displej – senzor.

Pro pohon s nábojovým motorem lze použít libovolnou baterii při dodržení voltáže.  Je tedy pouze na výrobci jakou kvalitu a tvar si vybere. To samé platí pří výměně baterie. Maximální nájezd kilometrů je u základních baterií cca 8tis.

U těchto systémů se objevují závady napříč všemi použitými komponenty. Časté bývají problémy se senzory, průnikem vody do displeje, překroucenou kabeláží, spálenými řídícími jednotkami, poškozenými kabely motoru, závadou na motoru apod.

Dobrou zprávou je, že při vhodném zacházení je možné najezdit na takovém elektrokole 15 – 20 tis km, ale je jasné že ne na původní baterii.

Na tyto systémy není dostupný žádný diagnostický nástroj. Finanční náročnost opravy záleží především na zkušenostech mechanika.

Servis a opravy nábojových motorů

U nábojových motorů může dojít k několika závadám

  • Překroucení kabelu, nebo spečení jeho konektoru vlivem nadměrného přetěžování
  • Stržení plastového ozubeného soukolí
  • Opotřebení ložisek
  • Průnik vody s následným zkorodováním vnitřku motoru
  • Selhání Hallovy sondy

Možnosti opravy 

  • Výměny jednotek, displejů, senzorů, kabeláže, oprav uložení baterií              cena je účtována  za hodinovou sazbu + náhradní díly
  • Výměna kabelu motoru  včetně kabelu                                                                                        1 700 Kč 
  • Servis převodovky , výměna                                                                                                               610 kč
  • Výměna Hall sondy včetně sondy                                                                                                     900 kč
  • Výměna ložisek motoru                                                                                                                      900 kč + ložiska
  • Přepletení ráfku s motorem                                                                                                                800 kč