Pohony s nábojovým motorem obecně
Systémy s nábojovým motorem se těší velké oblibě pro svoji cenovou dostupnost. Jedná se o nejednodušší řešení elektrokola. Na rozdíl od středových motorů je řídící jednotka uložena vždy mimo motor. To usnadňuje možnosti opravy. Téměř na všechny nábojové motory lze požít takzvanou univerzální řídící jednotku. Není tedy třeba se ohlížet na dostupnost dílů od daného výrobce elektrokola. Podmínkou je dodržení kompatibility řídící jednotka – displej – senzor.
Pro pohon s nábojovým motorem lze použít libovolnou baterii při dodržení voltáže. Je tedy pouze na výrobci jakou kvalitu a tvar si vybere. To samé platí pří výměně baterie. Maximální nájezd kilometrů je u základních baterií cca 8tis.
U těchto systémů se objevují závady napříč všemi použitými komponenty. Časté bývají problémy se senzory, průnikem vody do displeje, překroucenou kabeláží, spálenými řídícími jednotkami, poškozenými kabely motoru, závadou na motoru apod.
Dobrou zprávou je, že při vhodném zacházení je možné najezdit na takovém elektrokole 15 – 20 tis km, ale je jasné že ne na původní baterii.
Na tyto systémy není dostupný žádný diagnostický nástroj. Finanční náročnost opravy záleží především na zkušenostech mechanika.
Servis a opravy nábojových motorů
U nábojových motorů může dojít k několika závadám
- Překroucení kabelu, nebo spečení jeho konektoru vlivem nadměrného přetěžování
- Stržení plastového ozubeného soukolí
- Opotřebení ložisek
- Průnik vody s následným zkorodováním vnitřku motoru
- Selhání Hallovy sondy
Možnosti opravy
- Výměny jednotek, displejů, senzorů, kabeláže, oprav uložení baterií cena je účtována za hodinovou sazbu + náhradní díly
- Výměna kabelu motoru včetně kabelu 1 700 Kč
- Servis převodovky , výměna 610 kč
- Výměna Hall sondy včetně sondy 900 kč
- Výměna ložisek motoru 900 kč + ložiska
- Přepletení ráfku s motorem 800 kč