• Čipování pohonu Bosch 4 generace a starších modelů
  • Čipování Shimano, Brose (Levo, Vado), Yamaha, Bafang, Flyon
  • Určení typu čipu a zaslání
  • Montáž akceleračních páček
  • Úprava asistenčních stupňů
  • Přehrání nového software

 

Čipováním se rozumí odblokování omezovače rychlosti. Evropská legislativa pro provoz elektrokol na pozemních komunikací povoluje maximální asistenci elektromotoru do rychlosti 25 km/h. Téměř u všech výrobců středových i nábojových pohonů lze omezení rychlosti zvýšit. Nastavení se provádí dvěma způsoby v závislosti na výrobci pohonu.

V prvním případě je přidán do elektrokola čip, který odblokuje tovární nastavení.

V druhém je možné rychlost upravit na displeji nebo přes diagnostiku připojením na počítač.

Elektropohony jsou již od výrobců koncipovány tak, aby snesly zatížení až do rychlosti  50 km/h. Omezení jsou dána legislativou různých států. Při zvýšení maximální rychlosti tedy nedochází k poškození motoru ani ztráty záruk. Odblokování rychlosti si po této úpravě zapínáte na displeji, nebo je čip aktivován zapnutím elektrokola.

Pokud si chcete čip instalovat sami, je možné vám ho zaslat. Montáž není složitá a zvládne jí i domácí kutil. Na základě telefonické domluvy určíme přesný typ čipu pro vaše kolo a zda-li si ho budete schopni namontovat sami. Tuningové čipy jsou od kvalitního českého výrobce.  Termín dodání je  3-7 pracovních dní.

Bafang  1 500 kč

  • Odblokování modelů M500, M420, M 400 Max Drive a M300
  • Odblokování se provádí přeprogramováním řídící jednotky. Čip není potřeba.
  • U některých modelů je možné rychlost odblokovat přímo na displeji (postupujte podle návodu). Tuto funkci již dnes mnoho výrobců blokuje. 

Bosch –  1.-4. Generace  4890 kč

               – Smart System 5 760 kč

  •  Aktivace a deaktivace je tlačítkem walk.
  • U Bosch Cobi je aktivace tlačítkem světla.

Schimano – 4 250 kč, EP8- 5250 kč

  •  Aktivace a deaktivace tlačítkem světlo. U některých modelů Steps ukazuje tachometr poloviční hodnotu. V případě, že není tlačítko světla aktivní (tzn. kolo nemá světla) zůstává čip v režimu zapnuto. Tlačítko světla je možné nastavit  diagnostikou.  

Yamaha – od 3 700 kč do  5 990 kč  dle typu

  • Instalace čipu. V závislosti na roku výroby je  aktivace  a deaktivace tlačítkem walk, nebo je čip aktivován zapnutím elektrokola.

Brose – 4 250kč  – 4 990kč

Specialized Levo a Vado  – 5 490 kč

  •  V závislosti na použitém displeji je aktivace a deaktivace tlačítkem světlo, nebo je čip aktivován zapnutím elektrokola.

Panasonic – 4 250 kč – 5 290 kč

  • Aktivace automaticky při zapnutí kola. Při překročení rychlosti 25km/h  neukazuje displej reálnou rychlost, ale konstantní hodnotu 23km/h. 

Oli – 4 990 kč

Nábojové motory – od 500 kč do 6 000 kč dle typu

Nábojové motory zapletené v ráfku lze odblokovat pouze za určitých okolností. Pro posouzení možností volejte, nebo kolo přivezte.

  • Motor je takzvaně univerzální a není označen velikostí ráfku. Je možné ho použít jak na malé ráfky tak na velké ráfky. V takovém případě ho většinou nastavíte na displeji. U přestavbových sad je takové nastavení možné. Pokud to u originálních elektrokol nelze nastavit musí dojít  k výměně řídicí jednotky a displeje, které takové nastavení podporují.
  • Motor je určen na velikost ráfku. Na motoru nejdete nálepku s označením pro jakou velikost ráfku je motor vyroben. Na trekingovém kole bude označení 28″ což znamená 28 palcový ráfek vašeho kola. Takový motor je z výroby předen nastaven aby se neroztočil více jak na 30 km/h. Pro zvýšení rychlosti je nutné zaměnit za motor univerzální , nebo za motor pro menší ráfek. Zvýšení rychlosti musí navíc podporovat řídící jednotka a displej. Ve většině případů se odblokování nevyplatí.

 

       Zvýšení maximální rychlosti nad 25 km/h a používání akcelerační páčky není povoleno na pozemních komunikacích. V případě nehody se vystavujete riziku pokuty a odpovědnosti za způsobené škody.

 

Úpravy

Výrobci středových motorů vám nabízejí možnost úpravy hodnot různých asistenčních stupňů. Např. Elektrokolo, které má 4 asistenční stupně bude mít u 1. stupně nastaven proud 4A 2.stupeň 8A 3.stupeň 12A a 4.stupeň 15A, popřípadě je výkon vyjádřen procenty.  Připojením na diagnostiku lze množství proudu upravit, aby nastavení více vyhovovalo vašemu stylu jízdy. U moderních středových pohonů máte možnost si takto elektrokolo nastavit doma sami přes aplikaci připojením na bluetooth.

Akcelerační páčka je variantou úpravy , kdy elektrokolo může jet, aniž by jste šlapali. Prostě otočíte plynem na rukojeti jak u motorky a jedete. Páčky je možné montovat na elektrokola s nábojovým pohonen, pokud je podporuje jejich řídící jednotka. U středových pohonů lze páčku přidat pouze u typů motorů určených  k přestavbě na elektrokolo.