Dobré rady
Řídicí jednotky můžou být uloženy na několika místech elektrokola. Jsou buď součástí pohonu, nebo jsou uloženy v nosiči baterie a nebo jsou vloženy do rámu. Nejdůležitější je ochrana před vlhkem. Elektrokolo nepřetěžujte jízdou na těžký převod, nebo neustálou jízdou na maximální asistenci. Hrozí spálení jednotky.
Řídicí jednotky obecně
Řídicí jednotka je mozek celého elektrokola. Sbíhají se tu informace z následujících komponentů:
- baterie – zdroj napájení elektrokola,
- pohonu (elektromotor) – hnacího zařízení, které má v sobě snímače otáček rotoru ke statoru,
- displeje, na kterém si nastavujete míru asistence a který ukazuje stav nabití baterie. Některé mají i tachometr a čítač kilometrů,
- PAS senzoru, který snímá otáčení klik. Lepší snímače zaznamenávají i tlak, kterým působíte na pedály,
- rychlostního senzoru, který snímá rychlost jízdy elektrokola,
- snímače brzd (u středových pohonů nebývá potřeba).
Všechny tyto komponenty jsou zapojeny do řídicí jednotky. V řídicí jednotce jsou nastaveny mezní hodnoty nízkého napětí, přepětí, časování, zrychlení, brzdění, směru otáčení, snímání otáčení pedálů a tepelné ochrany. Přeměňuje stejnosměrný proud na třífázový střídavý. Řídicí jednotky jsou hodnoceny podle maximálního proudu v ampérech. Z výše uvedeného vyplývá, že každé elektrokolo má svou unikátní řídicí jednotku. V případě závady je nutné jednotku vyměnit za shodnou.