Dobré rady

Řídicí jednotky můžou být uloženy na několika místech elektrokola. Jsou buď součástí pohonu, nebo jsou uloženy v nosiči baterie a nebo jsou vloženy do rámu. Nejdůležitější je ochrana před vlhkem.

Řídicí jednotky obecně

Řídicí jednotka je mozek celého elektrokola. Sbíhají se tu informace z následujících komponentů:

  • baterie – zdroj napájení elektrokola,
  • pohonu (elektromotor) – hnacího zařízení, které má v sobě snímače otáček rotoru ke statoru,
  • displeje, na kterém si nastavujete míru asistence a který ukazuje stav nabití baterie. Některé mají i tachometr a čítač kilometrů,
  • PAS senzoru, který snímá otáčení klik. Lepší snímače zaznamenávají i tlak, kterým působíte na pedály,
  • rychlostního senzoru, který snímá rychlost jízdy elektrokola,
  • snímače brzd (u středových pohonů nebývá potřeba).

Všechny tyto komponenty jsou zapojeny do řídicí jednotky. V řídicí jednotce jsou nastaveny mezní hodnoty nízkého napětí, přepětí, časování, zrychlení, brzdění, směru otáčení, snímání otáčení pedálů a tepelné ochrany. Přeměňuje stejnosměrný proud na třífázový střídavý. Řídicí jednotky jsou hodnoceny podle maximálního proudu v ampérech. Z výše uvedeného vyplývá, že každé elektrokolo má svou unikátní řídicí jednotku. V případě závady je nutné jednotku vyměnit za shodnou.