• Odblokování omezovače rychlosti
  • Montáž akceleračních páček
  • Úprava asistenčních stupňů
  • Přehrání nového software

 

Čipováním se rozumí odblokování omezovače rychlosti. Evropská legislativa pro provoz elektrokol na pozemních komunikací povoluje maximální asistenci elektromotoru do rychlosti 25 km/h. Téměř u všech výrobců středových i nábojových pohonů lze omezení rychlosti zvýšit. Nastavení se provádí dvěma způsoby v závislosti na výrobci pohonu.

V prvním případě je přidán do elektrokola čip, který odblokuje tovární nastavení.

V druhém je možné rychlost upravit na displeji nebo přes diagnostiku připojením na počítač.

Elektropohony jsou již od výrobců koncipovány tak, aby snesly zatížení až do rychlosti  50 km/h. Omezení jsou dána legislativou různých států. Při zvýšení maximální rychlosti tedy nedochází k poškození motoru ani ztráty záruk. Odblokování rychlosti si po této úpravě zapínáte na displeji, nebo je čip aktivován zapnutím elektrokola

Bafang – 1 500 kč

  • U některých modelů je možné rychlost odblokovat přímo na displeji (postupujte podle návodu). Tuto funkci již dnes mnoho výrobců blokuje. Přeprogramováním řídicí jednotky se uvolní blokace limitu. Čip není potřeba.

Bosch – 4 100 kč

  • Instalace čipu. Aktivace a deaktivace je tlačítkem walk.
  • U Bosch Cobi je aktivace tlačítkem světla.

Schimano – 4 100 kč

  • Instalace čipu. Aktivace a deaktivace tlačítkem světlo. Při aktivaci ukazuje tachometr poloviční hodnotu.

Yamaha – 4 100,-

  • Instalace čipu. V závislosti na roku výroby je  aktivace  a deaktivace tlačítkem walk, nebo je čip aktivován zapnutím elektrokola.

Brose – 4 100,-

  • Instalace čipu. V závislosti na použitém displeji je aktivace a deaktivace tlačítkem světlo, nebo je čip akltivován zapnutím elektrokola.

 

       Zvýšení maximální rychlosti nad 25 km/h a používání akcelerační páčky není povoleno na pozemních komunikacích. V případě nehody se vystavujete riziku pokuty a odpovědnosti za způsobené škody.

 

Úpravy

Výrobci středových motorů vám nabízejí možnost úpravy hodnot různých asistenčních stupňů. Např. Elektrokolo, které má 4 asistenční stupně bude mít u 1. stupně nastaven proud 4A 2.stupeň 8A 3.stupeň 12A a 4.stupeň 15A, popřípadě je výkon vyjádřen procenty.  Připojením na diagnostiku lze množství proudu upravit, aby nastavení více vyhovovalo vašemu stylu jízdy. U moderních středových pohonů máte možnost si takto elektrokolo nastavit doma sami přes aplikaci připojením na bluetooth.

Akcelerační páčka je variantou úpravy , kdy elektrokolo může jet, aniž by jste šlapali. Prostě otočíte plynem na rukojeti jak u motorky a jedete. Páčky je možné montovat na elektrokola s nábojovým pohonen, pokud je podporuje jejich řídící jednotka. U středových pohonů lze páčku přidat pouze u typů motorů určených  k přestavbě na elektrokolo.